Sunday 4 December 2011

Kedah

                                                            

                                     



Hello sume ! pe kaba kakak kakak , abang abang , pakcik makcik , adik adik yang ohsem lagi gorjes mengalah kan Ning Baizura ? Ngee ~ 
Selase lepas bertarikh 22.11.2011 aku dengan family pergi merantau ke negeri Kedah Darul Aman dengan tujuan nak pergi angkut segale macam barang abang aku yang ke-2 tuh sebab die nak pulang ke negeri kelahiran untuk meneruskan Latihan Industri beliau.. Sudah ayat aku , melalut.. Oleh disebabkan hari Isnin tuh aku demam tak bangun bangun terbaring je , so time pegi Kedah tu aku memang tak bermaya langsung.. Kitorang bertolak lebih kurang pukul 8 lebih gitu.. Duduk dalam kete 7 jam bagai kan 7 tahun.. Yela orang demam macam ni la.. Then kitorang pegi makan dekat mane ntah , then pusing2 sebab nak naek feri.. Aku dengan fening lalat nyer kene jage budak kecik sorang tuh.. Then kitorang singgah kat rumah sedare kat pining..


Time nie kitorang nak menyeberang jambatan Pulau Pinang.. Even kepala wink-wink aku tetap kakak yang baik.. Sabar melayan kerenah budak kecik nie.. hee...

See ? Betapa kanak-kanak nye aku.. Time nie mak dengan babah aku tengah makan.. Oleh disebabkan aku tak berapa nak makan , lepas adik aku dengan adik sedare aku siap makan , aku bawak lah dorang main kat playground nie.. Adik aku dah tingkatan 1 oke.. Yang adik sedare tuh baru 5 tahun..


Kanak-kanak tak kanak-kanak.. Ak tetap nak maen bende alah nie.. Sekarang nie kat playground dah ade syarat baru , atas 12 tahun tak boleh main.. Ade aku kesah ? Tak pon.. Aku nie teap nampak macam budak kecik sebab aku pendek la.. Haduh2... 

Muke gembira naik feri.. hee...

Comel x ? haha.. Perasan je aku nie.. Tengok la punye la baek kan ? Muke suci je..

tonnn tonnn ! Kapal besar nak lalu...

Sorry la gambar gelap.. Kite takde DSLR mcm awok awok sume.. Kamera bese bese je.. Tak mewah mane pon..

Alang alang dah sampai Jitra Kedah kitorang pon amik la kesempatan pegi Padang Besar kat sempadan Thailand.. Rugi ou , time aku pegi nie , aku demam so aku tak bolehla nak shopping sakan.. Ape yang aku rase best je aku nak.. At last aku hanye beli skirt labuh due helai.. Tak bli pon jesi.. Bile balik umah merungut takde jesi macam adik aku.. haha.. Nasib badan lah kan.. 

Nie lah tempat abang aku yang ke-2 belajar.. Time nie die ade test ape ntah , so kitorang just tunggu kat luar je la.. Amik gambar kat depan POLI pon jadi la.. 

Jeng jeng , nie la selipar yang aku beli kat Padang Besar gare gare selipar aku tuh dah sangat kehausan.. Besar kan ? Hahahaha... Besar giler.. Perasan je kaki besar , padahal kaki kecik je..

And the last , sorry la lame tak post entri dalam blog , bukan merajuk diri or ape , cume mood cepat sangat lari.. Kboi !



No comments:

 
Template Edited By Amirah Zahidah RZ ♥ All Rights Reserved © 11 Nov 2011